Procedura składania skarg
I. Postanowienia ogólne i definicje
1. Niniejsza Procedura Reklamacyjna została przygotowana zgodnie z Kodeksem Cywilnym z późniejszymi zmianami (zwanym dalej „Ustawą”) i ma zastosowanie do towarów konsumpcyjnych (zwanych dalej „Towarami”), w stosunku do których w okresie rękojmi wykonywane są uprawnienia kupującego z tytułu odpowiedzialności za wady (zwane dalej „Reklamacjami”).
2. „Sprzedającym” jest Leseta s.r.o., Kukučínová 98/14 040 01 Košice – część miejska Juh, Republika Słowacka, numer identyfikacyjny: 52764524, numer VAT: 2121132068, numer VAT: SK2121132068.
3. „Kupujący” oznacza:
-konsument (osoba, która nabywa towary na własny użytek lub na użytek członków swojego gospodarstwa domowego)
-osoba fizyczna i/lub prawna – przedsiębiorca, który zawarł ze sprzedawcą umowę na zakup towarów.
4) Osoby fizyczne i prawne – przedsiębiorcy przyjmują do wiadomości, że warunki gwarancji (w szczególności okres gwarancji) mogą różnić się od warunków gwarancji dla konsumentów, a stosunki między sprzedawcą a kupującym – przedsiębiorcą są regulowane przez kodeks handlowy.
II. Warunki gwarancji i opcje odstąpienia od umowy (zwrot towarów)
1. Jeśli towary wykazują oczywiste wady, tj. w szczególności jeśli towary są sprzedawane kupującemu w uszkodzonym opakowaniu transportowym, kupujący ma prawo nie przyjąć towarów. W takim przypadku prawo Kupującego do otrzymania należnego świadczenia Sprzedającego lub zwrotu ceny zakupu, według wyboru Kupującego, pozostaje nienaruszone.
2. W przypadku, gdy po odbiorze towaru przez Kupującego w okresie gwarancyjnym wystąpią wady towaru, Kupujący może zgłosić uzasadnione roszczenie.
3. Długość okresu rękojmi regulują obowiązujące przepisy Ustawy, tj. wynosi on 24 miesiące, z wyjątkami przewidzianymi w Ustawie. Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu otrzymania towaru przez kupującego.
4. W przypadku dostarczenia reklamowanego towaru pocztą lub kurierem, osoba odpowiedzialna odbiera towar, sprawdza przesyłkę, dokumentację (faktura, paragon, opakowanie), data odbioru od kuriera jest datą decydującą o okresie reklamacji. Towary wysyłane za pobraniem nie są przyjmowane przez sprzedawcę, zalecamy ubezpieczenie towaru.
5. Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od umowy we wszystkich przypadkach przewidzianych przez prawo wyłącznie w odniesieniu do rodzaju zamówionego towaru, który ze względu na swój charakter i możliwości higieniczne na to pozwala. Odstąpienie jest skuteczne wobec Sprzedającego od momentu doręczenia Sprzedającemu pisemnego oświadczenia Kupującego o odstąpieniu. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa ulega rozwiązaniu z mocy prawa, a strony zobowiązane są do zwrotu wszystkiego, co świadczyły sobie wzajemnie na podstawie umowy. W przypadku produktów, które ze względu na swój charakter nie pozwalają na odstąpienie od umowy, fakt ten jest wskazany w katalogach na stronie internetowej Sprzedawcy oraz podczas składania zamówienia.
III. Obsługa reklamacji
1. Reklamacje należy składać listownie na adres Sprzedawcy.
2. Reklamacje, w tym usunięcie wady, muszą być rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, w uzasadnionych przypadkach nie później niż w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia Reklamacji. Po upływie tego okresu konsument ma prawo odstąpić od umowy lub wymienić produkt na nowy.
3. W sytuacji, gdy Towary muszą zostać wysłane do Sprzedającego, Kupujący powinien postępować tak, aby Towary zostały zapakowane w odpowiednie opakowanie, które wystarczająco chroni Towary i spełnia wymogi dotyczące transportu delikatnych Towarów oraz oznaczyć przesyłkę odpowiednimi symbolami.
4. W przypadku dostarczenia reklamowanego towaru pocztą lub kurierem, osoba odpowiedzialna odbierze towar, sprawdzi przesyłkę, dokumentację (faktura, paragon, opakowanie), data odbioru od kuriera lub przewoźnika pocztowego jest decydującą datą dla okresu reklamacji.
5. Osoba odpowiedzialna ponosi pełną odpowiedzialność za monitorowanie upływu terminu reklamacji zgodnie z odpowiednimi przepisami ustawy o ochronie konsumentów i kodeksu cywilnego oraz niezwłoczne skontaktowanie się z klientem w sprawie rozpatrzenia reklamacji w ustawowym terminie odpowiednio za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości SMS. list polecony.
6. Sprzedający, po prawidłowym rozpatrzeniu reklamacji, wezwie Kupującego telefonicznie, pocztą elektroniczną lub w inny uzgodniony z Kupującym sposób do odbioru odpowiednio naprawionego towaru i protokołu reklamacyjnego. towary wraz z protokołem reklamacyjnym zostaną dostarczone kupującemu listem poleconym za obopólną zgodą.
7. Prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi i odstąpienia od umowy wygasa w przypadku niewłaściwego obchodzenia się z towarem, tj. w szczególności w przypadku:
-Naruszenie plomb ochronnych i etykiet, jeśli takie istnieją, na towarach.
– Nieprzekazanie towarów w oryginalnym opakowaniu i z kompletnymi, nienaruszonymi akcesoriami.
-Użytkowanie towarów w warunkach, które nie odpowiadają parametrom określonym w dokumentacji towarów.
-Reklamacje z tytułu niedostarczenia towaru z winy kuriera lub uszkodzenia towaru spowodowanego przez firmę kurierską należy w takich przypadkach kierować bezpośrednio do pracownika firmy kurierskiej. Uszkodzone towary nie zostaną przyjęte przez kupującego od kuriera, a kupujący odnotuje uszkodzenie w pokwitowaniu odbioru towaru.
-Kupujący jest odpowiedzialny za przesyłkę zwrotną towarów.
-Jeżeli wada nie zostanie uznana za wadę podlegającą gwarancji w postępowaniu reklamacyjnym, kupujący ponosi wszelkie koszty związane z transportem.
IV. Postanowienia końcowe
1. w przypadku jakiegokolwiek roszczenia, Kupujący poinformuje Sprzedającego o roszczeniu i uzgodni ze Sprzedającym najbardziej odpowiednią formę postępowania reklamacyjnego.
Niniejsza Procedura reklamacyjna wchodzi w życie z dniem XXX. Zmiany w Procedurze składania skarg zastrzeżone.