Ogólne warunki handlowe
I. Postanowienia ogólne
Niniejsze ogólne warunki regulują prawa i obowiązki stron powstałe w związku z lub na podstawie umowy kupna zawartej między Sprzedającym, którym jest Leseta s.r.o., Kukučínová 98/14 040 01 Košice – część miejska Juh, Republika Słowacka, nr ID: 52764524, nr VAT: 2121132068, nr VAT: SK2121132068, (zwanym dalej Sprzedającym) a Kupującym, której przedmiotem jest zakup i sprzedaż towarów na stronie internetowej sklepu internetowego Sprzedającego, a mianowicie www.carpbon.sk.
Dane sprzedawcy:
Leseta s.r.o.
ID: 52764524,
TIN: 2121132068,
NUMER VAT: SK2121132068
Dane kontaktowe:
Adres: Kukučínová 98/14 040 01 Košice – część miejska Juh, Republika Słowacka
Tel: XXX
E-mail: XXX
Osoba odpowiedzialna:
XXXX
Dane banku:
IBAN: XXXXX
Godziny pracy: XXX
- Kupujący: osoba fizyczna lub prawna, która zamawia towary lub usługi w sklepie internetowym www.carpbon.sk i zawiera umowę ze Sprzedawcą na odległość za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość takich jak np. poczta elektroniczna, telefon itp.
- Konsumentem jest osoba fizyczna, która zawierając i wykonując umowę konsumencką nie działa w zakresie swojej działalności gospodarczej, stosunku pracy lub zawodu w rozumieniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
- Strony uzgadniają, że Kupujący, składając zamówienie Sprzedającemu, potwierdza, że zgadza się, aby niniejsze Ogólne Warunki miały zastosowanie do umowy kupna zawartej na stronie internetowej sklepu elektronicznego www.carpbon.sk, prowadzonej przez Sprzedającego, na podstawie której Sprzedający dostarczy Kupującemu towary prezentowane na stronie internetowej www.carpbon.sk (zwanej dalej Umową kupna) oraz do wszystkich stosunków między Kupującym a Sprzedającym powstałych przy zawarciu Umowy kupna i przy reklamacji towarów.
- Zawierając Umowę kupna, Kupujący potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Ogólnymi warunkami, jest świadomy ich treści i wyraża na nie zgodę. Ogólne warunki stanowią integralną część umowy zakupu. W przypadku, gdy Sprzedający i Kupujący zawrą pisemną umowę sprzedaży, w której uzgodnią warunki odbiegające od Ogólnych Warunków, postanowienia umowy sprzedaży będą miały pierwszeństwo przed Ogólnymi Warunkami.
- Przedmiotem zakupu w ramach umów kupna są towary określone w wiążącym potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedawcę (które zawiera umowę kupna), a mianowicie te produkty lub usługi, które są dostępne w ofercie e-commerce na stronie internetowej www.carpbon.sk.
II. Sposób zawarcia i anulowania umowy kupna-sprzedaży
- Zamówienie Kupującego jest projektem umowy zakupu. Kupujący zobowiązany jest przesłać zamówienie w formie formularza wypełnionego i wysłanego przez Kupującego na stronie internetowej Sprzedającego www.carpbon.sk. Na podstawie prawidłowo wypełnionego zamówienia Kupującego, Sprzedający zweryfikuje jego poprawność i kompletność. Okres, w którym Sprzedawca jest związany swoją ofertą towarów, w tym ceną, prezentowaną na stronie internetowej Sprzedawcy, wynosi 24 godziny od dnia wysłania Kupującemu akceptacji zamówienia. Umowa kupna zostaje zawarta poprzez wiążące przyjęcie przez Sprzedającego niniejszej propozycji zawarcia Umowy kupna przez Kupującego (zwanej dalej „Zamówieniem”).
- Ważność zamówienia jest uzależniona od zgodnego z prawdą i kompletnego wypełnienia formularza rejestracyjnego z wymaganymi danymi i szczegółami, a mianowicie: imieniem i nazwiskiem Kupującego, osobą kontaktową, adresem rozliczeniowym i adresem dostawy, adresem e-mail, numerem telefonu, nazwą towaru, liczbą sztuk każdego rodzaju towaru, ceną towaru, datą zamówienia, sposobem płatności, sposobem transportu lub odbioru towaru. Sprzedający będzie realizował zamówienia w kolejności ich nadejścia.
- Wiążącym przyjęciem zamówienia przez Sprzedającego jest zawarcie umowy kupna-sprzedaży, po uprzednim przyjęciu zamówienia oraz po sprawdzeniu dostępności i terminu dostawy towarów. Akceptacja poprzez wystawienie umowy kupna jest w przypadku płatności przelewem wysyłana pocztą elektroniczną na wskazany adres e-mail Kupującego, w przypadku płatności za pobraniem akceptacja umowy kupna jest wysyłana bezpośrednio z towarem do Kupującego. W przypadku braku towarów w wiążącym zamówieniu, których Sprzedający nie posiada bezpośrednio w magazynie lub nie posiada wystarczającej liczby sztuk, zmian w dostawie itp., Sprzedający powiadomi Kupującego z wyprzedzeniem i poprosi telefonicznie lub e-mailem o ponowne potwierdzenie i akceptację zmienionego zamówienia, w przypadku gdy Kupujący nie wyrazi zgody, ma prawo anulować zamówienie.
- Wiążące przyjęcie zamówienia przez Sprzedającego zawiera dane dotyczące nazwy, specyfikacji towarów, których sprzedaż jest przedmiotem umowy kupna-sprzedaży, dalsze dane dotyczące ceny towarów lub innych usług, nazwę i dane dotyczące miejsca dostawy towarów oraz dane dotyczące ceny, warunków, sposobu i terminu transportu towarów do uzgodnionego miejsca dostawy towarów do Kupującego lub inne dane.
- W przypadku, gdy Kupujący wyśle zamówienie, może je anulować w dowolnym momencie przed wysyłką towarów. Zamówienie można anulować wyłącznie w formie pisemnej (e-mailem). Potwierdzenie anulowania zamówienia zostanie przekazane Kupującemu przez Sprzedającego w formie pisemnej elektronicznej (e-mail). Kupujący ma prawo do anulowania zamówionych towarów przed wysyłką bez ponoszenia opłaty za anulowanie.
- Sprzedający jest uprawniony do nieprzyjęcia zamówienia Kupującego, jeżeli z powodu wyczerpania zapasów lub niedostępności towarów nie jest w stanie dostarczyć towarów Kupującemu w terminie określonym w niniejszych Warunkach lub po cenie podanej w sklepie internetowym, chyba że z Kupującym uzgodniono alternatywne świadczenie. Sprzedający poinformuje Kupującego telefonicznie, listownie lub pocztą elektroniczną o nieprzyjęciu zamówienia.
III. Prawa i obowiązki stron
- Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia Kupującemu towarów w uzgodnionej ilości, jakości i terminie oraz do ich zapakowania lub wyposażenia do transportu w sposób niezbędny do ich zachowania, ochrony i zapewnienia zgodności dostarczonych towarów z obowiązującymi przepisami prawa, na podstawie wiążącego przyjęcia zamówienia. Ponadto Sprzedający jest zobowiązany do przekazania wszystkich dokumentów niezbędnych do odbioru i użytkowania towarów wraz z towarami w formie pisemnej lub elektronicznej najpóźniej.
- Sprzedający jest uprawniony do należytej i terminowej zapłaty ceny zakupu przez Kupującego za dostarczone towary.
- Kupujący jest zobowiązany do przyjęcia zakupionych lub zamówionych towarów, do zapłaty Sprzedającemu uzgodnionej ceny zakupu w uzgodnionym terminie, w tym kosztów dostawy towarów, oraz do nienaruszania dobrego imienia handlowego Sprzedającego. Kupujący zobowiązany jest potwierdzić odbiór towaru na dowodzie dostawy swoim podpisem lub podpisem osoby przez niego upoważnionej.
- Kupujący jest uprawniony do dostawy w ilości, jakości, terminie i miejscu uzgodnionym przez strony w wiążącym przyjęciu zamówienia.
- Prawo to nie ma zastosowania do Kupujących będących osobami prawnymi lub osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą.
IV. Warunki dostawy
- Towary sprzedawane są zgodnie z katalogami Sprzedawcy, znajdującymi się na stronie internetowej www.carpbon.sk.
- Sprzedający jest zobowiązany do realizacji zamówienia Kupującego i dostarczenia towaru Kupującemu w terminie określonym w wiążącym przyjęciu zamówienia. Miejscem dostawy towarów jest miejsce określone w wiążącym przyjęciu zamówienia przez Sprzedającego, chyba że strony postanowią inaczej w umowie kupna. Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru w uzgodnionym terminie i w uzgodnionym miejscu, określonym w przyjęciu zamówienia przez Sprzedającego.
- W przypadku, gdy istnieje groźba opóźnienia w dostawie towaru z powodu nieprzewidzianych okoliczności niezawinionych przez Sprzedającego (np. zdarzenia naturalne, niedotrzymanie terminu dostawy przez producenta, dostawcę zagranicznego, opóźnienie lub awaria transportu, itp.), Sprzedający zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Kupującego o tym fakcie na piśmie (e-mailem lub pocztą) i uzgodnić z nim zastępczy (wydłużony) termin dostawy towaru. Jeżeli Kupujący nie zgadza się z tym zastępczym (przedłużonym) terminem, może odstąpić od umowy sprzedaży, informując o tym Sprzedającego na piśmie (pocztą elektroniczną lub tradycyjną).
- Zamówienie jest wysyłane przez Sprzedawcę do Kupującego za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Opłata za dostawę paczki jest określona w metodach wysyłki formularza zamówienia na stronie internetowej Sprzedawcy.
- W przypadku, gdy Sprzedający dostarczy Kupującemu towar w miejscu wskazanym w Umowie Kupna przez Kupującego, Kupujący zobowiązany jest do osobistego odbioru towaru lub do zorganizowania odbioru towaru przez osobę upoważnioną przez Kupującego w przypadku jego nieobecności do odbioru towaru wskazanego w Umowie Kupna oraz do podpisania protokołu dostawy i przekazania towaru. Sprzedawca realizuje transport do kupującego za pośrednictwem firmy kurierskiej. Kupujący jest zobowiązany do przyjęcia przesyłki. W przypadku odmowy przyjęcia towaru, przewoźnik zaznaczy to w protokole.
- Sprzedający ma prawo do odszkodowania (zgodnie z postanowieniami § 420 i następnych Kodeksu cywilnego), jeżeli Kupujący zamówił towar, który nie został obsłużony przez Sprzedającego lub Sprzedający zamówił towar, który nie został obsłużony przez Sprzedającego. nie odstąpił od umowy i jednocześnie nie odebrał tych towarów od przewoźnika lub na żądanie Sprzedającego nie odebrał ich w wyznaczonym terminie do odbioru. W ten sposób Kupujący naruszył swoje zobowiązanie.
Przy ustalaniu wysokości odszkodowania Sprzedający uwzględnia w szczególności koszty transportu i związane z tym opłaty w przypadku wysyłki towaru, koszty związane z pakowaniem, wysyłką i administracją zamówienia, a także wszelkie inne koszty poniesione w związku z realizacją danego zamówienia, a jednocześnie ma prawo do naliczenia opłaty z tytułu utraconych korzyści. Sprzedający ma prawo nie skorzystać z prawa do odszkodowania lub skorzystać z tego prawa tylko częściowo.
- Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki, w szczególności towarów, a także ich opakowania i liczby opakowań zgodnie z dowodem dostawy, niezwłocznie po otrzymaniu towarów. W przypadku, gdy Kupujący stwierdzi różnicę w liczbie opakowań lub że towary resp. opakowanie towaru jest uszkodzone mechanicznie, jest on zobowiązany do powiadomienia przewoźnika i sprawdzenia stanu towaru w jego obecności. W przypadku uszkodzenia towaru lub zaginięcia przesyłki Kupujący zobowiązany jest do odnotowania tego faktu w dowodzie dostawy przewoźnika, a także do sporządzenia pisemnego protokołu – reklamacji dotyczącej odpowiednio zakresu i charakteru uszkodzenia towaru. wyjaśnienie brakującej paczki, które zostanie potwierdzone przez przewoźnika. O ile jest to technicznie możliwe, Sprzedający zaleca Kupującemu dołączenie do reklamacji dokumentacji zdjęciowej szkody i przesłanie jej pocztą elektroniczną lub tradycyjną wraz z pisemnym protokołem do Sprzedającego.
- Okres dostawy rozpoczyna się w dniu potwierdzenia wiążącego zamówienia przez Sprzedającego i Kupującego, które zawiera wszystkie dane niezbędne do jego realizacji. Jeśli Sprzedawca nie jest w stanie dostarczyć towaru w całości zgodnie z zamówieniem (niektórych towarów nie ma w magazynie w zamówionej ilości), informujemy o tym klienta telefonicznie lub mailowo. W takim przypadku zamówienie zostanie wysłane do Kupującego dopiero po wyrażeniu przez niego zgody na zmianę statusu zamówienia.
- Do każdego towaru dołączony jest dokument podatkowy (faktura). Sprzedający jest uprawniony do przesłania Kupującemu faktury również w formie elektronicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
V. Cena zakupu
- Kupujący jest zobowiązany zapłacić Sprzedającemu cenę zakupu towarów w wysokości zgodnej z wiążącym przyjęciem zamówienia przez Sprzedającego (zwaną dalej ceną zakupu) oraz koszty dostawy towarów, przelewem na konto Sprzedającego wskazane w wiążącym przyjęciu zamówienia przez Sprzedającego lub gotówką przy odbiorze towarów.
- Jeśli Kupujący zapłaci Sprzedającemu cenę zakupu przelewem bankowym, za datę zapłaty uznaje się dzień, w którym cała cena zakupu została zaksięgowana na koncie Sprzedającego. Kupujący jest zobowiązany zapłacić Sprzedającemu cenę zakupu za uzgodnione towary najpóźniej w momencie otrzymania towarów, chyba że Kupujący i Sprzedający uzgodnili inaczej w umowie kupna.
- Ceny w sklepie internetowym podane są w EUR. Sprzedawca jest płatnikiem podatku VAT. Ceny towarów są podawane bez kosztów wysyłki.
- Ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi na Kupującego w momencie odbioru towaru od Sprzedającego.
VI. Odpowiedzialność za wady i zwrot towarów
- Jeśli jest to wada, którą można usunąć, Kupujący ma prawo do jej bezpłatnego usunięcia w odpowiednim czasie i we właściwy sposób. Sprzedający jest zobowiązany do usunięcia wady bez zbędnej zwłoki. Kupujący może zamiast usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo, jeżeli wada dotyczy tylko części rzeczy, wymiany tej części, jeżeli Sprzedający nie poniesie niewspółmiernie wysokich kosztów w stosunku do ceny rzeczy lub rozmiaru wady. Sprzedawca może w każdym czasie zamiast usunięcia wady wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad, jeżeli nie spowoduje to nadmiernych niedogodności dla Kupującego. W przypadku wystąpienia wady, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe korzystanie z rzeczy jako rzeczy bez wady, kupujący ma prawo do wymiany rzeczy lub odstąpienia od umowy.
- Zgodnie z prawem kupujący ma możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni roboczych od otrzymania towaru, chyba że towar został zakupiony i odebrany osobiście od sprzedającego.
- Przy zakupie towarów z rabatem Kupujący ma prawo odstąpić od umowy w terminie 30 dni roboczych od dnia otrzymania towaru, chyba że towar został zakupiony i odebrany osobiście od Sprzedającego.
- W przypadku odstąpienia od umowy kupujący powinien skontaktować się ze sprzedającym i przesłać mu pisemne lub elektroniczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, wskazując numer zamówienia i numer konta do rozliczeń finansowych. Zakupione towary w oryginalnym stanie, w jakim zostały otrzymane (w tym dokumentacja, akcesoria, opakowanie itp.) należy odesłać na adres Sprzedającego na własny koszt wraz z oryginalnym dowodem zakupu (ale nie za pobraniem). Sprzedający zobowiązuje się zwrócić Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności na podstawie zamówienia lub w związku z nim, bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy w taki sam sposób, jaki został użyty do zapłaty za towar, chyba że Kupujący zażąda inaczej. Sprzedający jest zobowiązany do wykonania powyższego, jeżeli Kupujący udowodni, że towar został odesłany do Sprzedającego. W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, kupujący może wysłać towar w tym samym czasie co oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub później, najpóźniej w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty odstąpienia od umowy.
- Kupujący nie może odstąpić od umowy sprzedaży w przypadku towarów, których nie można zwrócić ze względu na ich właściwości (np. ze względów higienicznych) lub w przypadku towarów łatwo psujących się.
VI. Postanowienia końcowe
- Niniejsze ogólne warunki podlegają obowiązującemu prawu Republiki Słowackiej. W tekście nazwa Republika Słowacka jest używana w odniesieniu do Republiki Słowackiej. Niniejsze Ogólne Warunki mają zastosowanie w brzmieniu wskazanym na stronie internetowej Sprzedającego w dniu wysłania zamówienia elektronicznego, chyba że obie strony wyraźnie uzgodniły inaczej. Składając zamówienie drogą elektroniczną, Kupujący akceptuje bez zastrzeżeń wszystkie postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia tego zamówienia. Strony zgadzają się w pełni zaakceptować komunikację elektroniczną, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej i Internetu, jako ważną i wiążącą formę komunikacji dla obu Stron. Jeśli umowa sprzedaży została zawarta na piśmie, wszelkie jej zmiany wymagają formy pisemnej.
- Kupujący oświadcza, że przed złożeniem zamówienia zapoznał się z niniejszymi Ogólnymi Warunkami i w pełni się z nimi zgadza. W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszych Ogólnych Warunków zostanie uznane za nieważne lub niewykonalne, w całości lub w części, ważność i wykonalność pozostałych postanowień i pozostałych części odpowiedniego postanowienia pozostanie nienaruszona.
- Jeśli konsument nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub jeśli uważa, że sprzedawca naruszył jego prawa, ma możliwość zwrócenia się do sprzedawcy z żądaniem zadośćuczynienia. Jeżeli sprzedawca odpowie negatywnie na wniosek o zadośćuczynienie lub nie udzieli odpowiedzi w ciągu 30 dni od daty jego wysłania, konsument ma prawo, zgodnie z § 12 ustawy nr. 391/2015 Dz. U. o alternatywnych metodach rozstrzygania sporów konsumenckich oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, prawo do złożenia wniosku o wszczęcie alternatywnego rozstrzygnięcia sporu. Podmiotem właściwym do alternatywnego rozstrzygania sporów konsumenckich z operatorem sklepu internetowego jest Słowacka Inspekcja Handlowa (www.soi.sk) lub inna właściwa upoważniona osoba prawna wpisana na listę podmiotów zajmujących się alternatywnymi metodami rozwiązywania sporów prowadzoną przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), przy czym konsument ma prawo wyboru, do którego z wyżej wymienionych podmiotów alternatywnego rozstrzygania sporów się zwrócić. Konsumenci mogą również skorzystać z internetowej platformy rozstrzygania sporów dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/, aby złożyć propozycję alternatywnego rozstrzygania sporów. Konsument może znaleźć informacje na temat opłat za wniosek na stronie internetowej konkretnego podmiotu ADR.
- Organem nadzorczym jest Słowacka Inspekcja Handlowa z siedzibą w Inspektoracie SOI dla Kraju Koszyckiego, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Koszyce 1, Departament Nadzoru, ke@soi.sk.
Ogólne warunki obowiązujące od XXX